Jag…

Jag gick igår runt lite på stan. Jag lyssnade på och gillade Jonas Game (svårt att inte tycka om en skiva som har en så rörande beskrivning. Och kolla in den – i vanlig SY-anda – snygga videon). Jag fick sedan lite gåshud av de rysligt bra versionerna som återfinns på Alive 2007 (exempel) – om det var mer social accepterat/jag vore av modigare karaktär skulle det vara lätt hänt att jag dansade snarare än gick runt på stan.

Jag åt lite äcklig mat, av den snabba varianten. Jag tog ut lite pengar och gick till ett antikvariat, på jakt efter Hundra år av ensamhet. Jag hittade den bara som inbunden, och det var lite för dyrt. Jag köpte en annan bok av Gabriel García Márquez i stället. Jag har visserligen redan läst denna bok, men nu köpte jag den på originalspråk, i ett (måhända desperat/osannolikt) försök att putsa upp mina språkkunskaper. Jag vågar inte lita på att jag faktiskt kommer att anstränga mig, men ambitioner är alltid en början.

Jag inser att det här kanske är eller ser ut som ett tafatt försök att bryta bloggtystnaden.

Jag ska nu avrunda detta inlägg och min födelsedag med en sista länk och genom att gå till sängs och fortsätta njuta av Montecore.

1 kommentar

Filed under Uncategorized

One response to “Jag…

  1. Måste kultivera kulturintresset hos knoddarna, annars börjar de spela CS och lyssna på Tokiohotel

Kommentera

