Den återkommande ångesten och ljudslem

Om skrivandet av en tenta någon gång kunde kännas ungefär som ”Born to run”, med samma frihetskänsla och gränslösa energi, i stället för, säg, Tommy Nilssons kladdiga alster ”Vill du ha sex med mig”, så skulle det kanske kunna vara en njutbar upplevelse snarare än en katalysator för orimlig stress och ångest. Nu menar jag inte att tentaskrivandet känns som ett av en medelålders före detta pudelrockare illa beskrivet samlag, utan mest att det just nu ger ungefär samma känsla av obehag och samma starka fight-AND-flight-respons i min kropp som Tommy Nilssons låt – samt förstås att det för jämförelsens skull var den sämsta låt jag på rak arm kunde komma på för stunden.

Usch och fy. Dags att göra klart skiten så fokus kan flyttas till uppsatsen i stället, som åtminstone är inspirerande.

____________________
Fotnot: Jag orkar inte länka till något som har med låten att göra. Då blir jag väl tvungen att sätta en åldersgräns på bloggen. Om du dock mot förmodan desperat vill ta del att herr Nilssons extravaganta lyrik kan en enkel googling leda dig till en Aftonbladetartikel där du kan läsa den i sin helhet. ”Suggestiv” beskriver han låten som, även om jag skulle vilja påstå att den är tämligen rakt på sak och, tyvärr, inte lämnar mycket till fantasin.

Andra bloggar om: , ,

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

