Inte så länge jag har synen och själen i behåll

soffa.jpgDenna anskrämliga ursäkt för en vardagsrumsmöbel blev jag tipsad om. Inte nog med att den gör ont i ögonen, den reser också några mer faktabaserade frågetecken:

1) Hur är det möjligt att denna kulörta kräka från svunna tider är ”i skick som ny”? Har den stått oanvänd och undangömd så länge?

2) Vilka krafter kan få någon att investera i denna soffa? Hur ska resten av rummet se ut för att den ska passa in?

3) Och kanske viktigast av allt; är det någon mer än jag som får rysningar av den del av produktbeskrivningen som glatt deklarerar att soffan är ”i tyg som är lätt att torka av”? Usch!

Jag vill inte veta till vilka eventuella hemskheter denna möbel har använts. Och framför allt vill jag inte ha en begagnad möbel som har ”torkats av” allt för ofta. Tack ändå.

____________________
Andra bloggar om: , ,

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

