Planet Earth

En liten notis: jag såg ikväll programmet Planet Earth på SVT och blev så fascinerad att Matilda försökte föreslå att jag var 70 år gammal (var det frisyren som avslöjade mig?). Vilket otroligt program! Produktionen har tagit flera år, en stor kappsäck med pengar, många kamerateam med många resor, och resultatet är slående. Flygbilderna, som utgör mycket av materialet, och slow motion-sekvenserna på real-life djurliv är magnifika! Innehållsmässigt är det ett traditionellt naturprogram, inte så mycket nytt under solen, men framställningen är (om det inte redan framgått) spektakulär. Åkningar utför Angelfallen i Venezuela i bästa (lite mindre skärm dock) Cosmonova-stil. För stunden skulle jag till och med kunna köpa serien på DVD om det var så, och det är inte något jag gör till vardags gällande naturprogram. Kolla upp det, för tusan! Kolla upp det och se hur den i all sin prakt kan se ut, denna planet som vi, inte så sakta men desto mer säkert, håller på att förstöra.

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

